Announcements নতুন ভারত-বাংলাদেশ মৈত্রী মুক্তিযোদ্ধা সন্তান বৃত্তি প্রকল্প ২০২১-২২

NUTAN INDIA-BANGLADESH MAITREE MUKTIJODDHA SONTAN SCHOLARSHIP SCHEME 2022-2023

Applications are invited from descendants of brave Muktijoddhas for one-time grants of BDT 50,000/- for undergraduate students, or BDT 20,000/- for Higher Secondary students, for the year 2022-23. Applications must be routed through the Ministry of Liberation War Affairs (MOLWA) with whose invaluable assistance this scheme is being implemented. Details are in advertisements that may be seen on MOLWA’s website (https://molwa.gov.bd/site/notices) and in Daily Bangladesh Protidin and the Daily Jananakantha of July 26, 2022.

This year’s Muktijoddha scholarship scheme is the first year of 5 year extension of the 2017-18 Nutun India-Bangladesh Maitree Muktijoddha Sontan Scholarship scheme.

Application form

নতুন ভারত-বাংলাদেশ মৈত্রী মুক্তিযোদ্ধা সন্তান বৃত্তি প্রকল্প ২০২১-২২


২০১৭-১৮ সাল থেকে, ভারত বীর মুক্তিযোদ্ধাদের ১০ হাজার উত্তরাধিকারীদের জন্য পাঁচ বছর মেয়াদী একটি সংশোধিত বৃত্তি প্রকল্প চালু করেছে। উচ্চ মাধ্যমিক ও স্নাতক পর্যায়ে এক হাজার করে মোট দুই হাজার বৃত্তি দেয়া হবে। স্নাতক পর্যায়ের শিক্ষার্থীরা এককালীন ৫০ হাজার টাকা এবং উচ্চ মাধ্যমিক পর্যায়ের শিক্ষার্থীরা এককালীন ২০ হাজার টাকা পাবেন। ২০২১-২২ সালের জন্য মুক্তিযুদ্ধ বিষয়ক মন্ত্রণালয়ের মাধ্যমে দরখাস্ত আহ্বান করা হচ্ছে। বিস্তারিত মন্ত্রণালয়ের ওয়েবসাইটসহ দৈনিক বাংলাদেশ প্রতিদিন ও দৈনিক জনকণ্ঠে প্রকাশিত বিজ্ঞাপনে রয়েছে।

****

Application form